27 czerwca 2016

Najciemniej pod latarnią

Latarnia + witraż



Jak wam się podoba? Jestem fanką tradycyjnych latarni. :) Nawet jeśli w dzisiejszych czasach są zasilane energią elektryczną, nie odejmuje im to uroku. Czarne, smukłe, istne dzieła sztuki. 

Gdybym jednak tak po prostu przedstawiła na rysunku lampę, byłoby to banalne i niesatysfakcjonujące. Pojawił się zatem kolejny motyw - witraż. Uwielbiam kościoły, katedry, gdzie można je znaleźć. Wszystko w środku jest kolorowe, magiczne. ^_^

Warto zauważyć, że oprócz ważki są tam jeszcze 2 rybki. :)

To ci widzicie nie jest wzorowane na niczym. Rysunek jest wykonany za pomocą kredek akwarelowych. Nie przypuszczałam, że kolorowanie będzie takie pracochłonne. Nadgarstek zaczął mnie boleć. :P

Pora na to, co obiecałam. Dalszy ciąg historii o mojej nauce języka japońskiego. W poprzednim poście mogliście poznać katakanę. To sylabariusz używany do zapisywania słów obcojęzycznych, wyrazów dźwiękonaśladowczych, ale nie tylko.

Hiragana to drugi sylabariusz, który służy do zapisu słów, których nie da się przedstawić za pomocą kanji. Jeżeli nie znasz znaku kanji, można go zapisać również za pomocą hiragany. Jeśli poznasz ten sylabariusz, będziesz mógł/mogła zapisać prawie wszystko. :) Każdy znak w hiraganie odpowiada temu w katakanie. 
Znajduje się w nich 5 samodzielnych samogłosek. Spółgłoski: k, s, t, n, h, m, y, r, w łączą się z każdą z nich tworząc sylaby. Jest też jedna samodzielna spółgłoska - n.

Tak się prezentuje mój notatnik do hiragany (konkretne słówka):


No dobrze. Wspominałam też o kanji. Tu logogramy przedstawiają słowo bądź morfem (najmniejsza cząstka języka). Do zapisania słowa może wystarczyć jeden, bądź potrzebne są dwa lub więcej. Jako, że zaczynam ich naukę, to nie za wiele mogę jeszcze powiedzieć. ;)

Niech przemówi za mnie notatnik do kanji:



Na dziś to już wszystko. Wyraźcie opinię na temat rysunku, dopytujcie o co chodzi w tych "znaczkach", a jeżeli chcecie obserwujcie. Nie przejdę obojętnie obok linku do waszego bloga. Niedługo znowu się zobaczymy, na razie. :)

26 komentarzy:

  1. Strasznie mi się spodobał Twój blog ! Jest strasznie oryginalny i posiada niepowtarzalny klimat. A rysunek latarni... Świetny , można interpretować go na wiele sposobów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło widzieć taką reakcję. :) Ten blog jest po części mną. Też jestem niejednoznaczna. Zapraszam cię na następne posty. :)

      Usuń
  2. Cudo! :)
    http://bezblednakosmetyka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Powinnaś popracować nad techniką swoich rysunków. Ponadto polecam zakup lepszego papieru, oraz kredek (np. Prismacolor, które znajdziesz w Plastyku na Jasnogórskiej). Popracuj również nad efektem 3D, żeby Twoje rysunki oddawaly większą głębię. Jednak uważam, że jako początkująca artystka, wygląda to dobrze. :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimie, dobrze że chociaż jesteś z moich okolic. :) Dzięki, wybiorę się, kiedy będzie okazja. Nie było takiego zamierzenia żeby to było w 3D. Nie jestem artystką, serio. :P

      Usuń
  4. Ciekawy pomysł na połączenie latarni z witrażem. Wyszedł Ci super rysunek :)
    Też, lubię zwiedzać świątynie, zwłaszcza stare. Rzeźby, różne zdobienia, witraże oczywiście oraz świadomość, że to wszystko zostało wykonane setki lat temu. To niezwykłe, że ludzie potrafili zrobić takie rzeczy chociaż nie mieli dzisiejszej technologii ^^
    W słoneczny dzień, gdy podczas nudnej mszy pojawiają się kolory za sprawą witraża, to nie dość, że wygląda to magicznie to można popatrzeć, jak ludzie zmieniają barwy XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mają jasne włosy to tym bardziej jest to śmieszne. Farba za darmo. :D

      Usuń
  5. Przydałoby się jeszcze napisać po boku jak to się czyta, jednak sam pomysł naprawdę ciekawy!

    https://strong-power.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi ci o kanji? Tam już nie piszę, bo automatycznie umiem czytać poprawnie. Nie jest to żaden problem. Ale jeżeli ktoś chce, to czemu nie. :)

      Usuń
  6. Ja też uwielbiam witraże w Kosciołach, pamiętam że kiedyś miałam temat takiej pracy na plastykę. Jeśli mowa o pracach to sama muszę się zabrać za rysowanie przez wakacje, chciałabym się rozwinąć w tym kierunku!
    Ja nie mogłabym się połapać w tych znaczkach..
    Pozdrawiam :) Kamila Mizera blog klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, jeśli tylko to lubisz. Można pobawić się w czasie wolnym. Nie rozwijać talentu to grzech.
      Każdy ma swoje metody w nauce. Moja działa głównie na zasadzie skojarzeń, historyjek, choćby nie wiem jak absurdalne były. ;)

      Usuń
  7. Świetny blog, taki oryginalny :) jak chodzi o sam rysunek to jet prześliczny i zgadzam się z Bartłomiejem Malcem (osobą z pierwszego komentarza).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za te serdeczne słowa. Bądź moim częstym gościem. :)

      Usuń
  8. Taka latarnia by świetnie świeciła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę. Ciekawe czy takie istnieją. :)

      Usuń
  9. Piękny blog i piękne rysunki :) Brawa :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Rysunek świetny :) Zazdroszczę talentu :) Wierzę że będziesz go pogłębiać :)

    Kiudlis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Długo już uczysz się japońskiego? Podziwiam, dla mnie to kosmos jakiś :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Mi się rysunek bardzo podoba! Jest naprawdę cudowny. Masz ogromny talent.

    http:/sharpeee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ślicznie rysujesz! :) Zapraszam do mnie: makeupcoscokocham.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Witraż bardzo ładny, kolorowy:) Nauka tego języka chyba wymaga masy cierpliwości i uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  15. Rysunek bardzo mi się podoba. Przeglądnęłam kilka Twoich prac i moim zdaniem jedyne czego im brakuje to zabawy światłocieniem - wtedy nabrały takiej głębi i byłyby jeszcze bardziej interesujące. Na polskim yt jest sporo poradników na ten temat ;)
    Co do nauki języka to podziwiam... Od zawsze mnie fascynował, ale na bliższe zapoznanie się z nim nie miałam nigdy odwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Latarnia jest świetna :) Masz talent:)
    http://natalie-forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. latarnie jest przepiękna, robi wrażenie, talencik to Ty masz:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Super rysunek, fajny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie rysujesz! W wolnej chwili zajrzyj tutaj: https://www.amart.pl/category/porcelana-mariapaula Naprawdę świetna porcelana, polecam.

    OdpowiedzUsuń

Wasze komentarze pomogą mi się rozwinąć. Każda wasza myśl jest ważna. :)